Compleet fitness aanbod ongekend in Nederland
Gratis overstapservice
Kosteloze overname huidige abonnement
GROEPSLESSEN UTRECHT

Dutch Gym groepslessen

Dutch Gym biedt een compleet aanbod aan groepslessen en Les Mills groepslessen in Utrecht. Van Yoga tot Bodypump. Wij hebben de groepslessen die je zoekt! Je sport in een gezellige en stimulerende omgeving met ervaren trainers die voor je klaar staan om je te begeleiden en te motiveren. DG groepslessen zijn geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Onze trainers passen de lessen aan op jouw niveau, zodat jij het beste uit jezelf kan halen. Kom langs en ervaar het zelf!

The New Era Of Fitness is Coming Open 24 i 7 1200 M2 4 Floors 5 training areas Compleet aanbod fitness cardio kracht small group training groepslessen Functional Training Personal training
The New Era Of Fitness is Coming Open 24 i 7 1200 M2 4 Floors 5 training areas Compleet aanbod fitness cardio kracht small group training groepslessen Functional Training Personal training
The New Era Of Fitness is Coming Open 24 i 7 1200 M2 4 Floors 5 training areas Compleet aanbod fitness cardio kracht small group training groepslessen Functional Training Personal training
The New Era Of Fitness is Coming Open 24 i 7 1200 M2 4 Floors 5 training areas Compleet aanbod fitness cardio kracht small group training groepslessen Functional Training Personal training

aanbod groepslessen utrecht

Bekijk het DG Groepslesrooster hier

DG HIIT Functional 2.0

DG HIIT Functional 2.0 is een groepsles training die bedoeld is als opstapje naar de DG Metcon small group training. Het tempo ligt hoog en oefeningen worden afgewisseld met een korte rust interval. Door middel van de juiste combinatie van cardio oefeningen en functionele krachtoefeningen bouw je conditie, uithoudingsvermogen en spierkracht op en verbrand je bovendien een ton aan calorieën! (Lesduur 30 min)

DG booty 2 build

Een 45 minuten durende glute (bilspier) krachttraining circuit is een doeltreffende sessie om je bilspieren te versterken. Tijdens deze les voer je verschillende oefeningen uit, zoals squats, lunges, glute bridges, donkey kicks en fire hydrants, om je bilspieren te activeren en te versterken. Het is een dynamische training die gericht is op het verbeteren van kracht, stabiliteit en mobiliteit in je bilspieren. Naast het opbouwen van kracht, helpt deze les ook bij het verbeteren van de algehele spierdefinitie en het bevorderen van een goede houding. Vergeet niet om de intensiteit van de oefeningen aan te passen aan je eigen niveau en altijd te letten op een correcte uitvoering om blessures te voorkomen.

LES MILLS TONE

Les Mills Tone combineert blokken van kracht-, cardio- en coretraining tot een complete en effectieve workout. Bekijk video

 

BodyPump

Bodypump is een groepsfitnessprogramma dat is ontwikkeld om de kracht en uithoudingsvermogen in de grote spiergroepen te verbeteren en daarbij zo veel mogelijk calorieën te verbranden. (Lesduur 60 min) Bekijk video

Grit

Les Mills GRIT is een high-intensity interval training (HIIT) die zich richt op het verbeteren van de cardiovasculaire conditie, kracht en uithoudingsvermogen. Er wordt gebruik gemaakt van bodyweight-oefeningen, gewichten en andere apparatuur om bewegingen zoals burpees, squats, lunges en push-ups uit te voeren met minimale rust tussen sets. De snelle training houdt de hartslag hoog en laat je op hoge intensiteit werken, waardoor het een goede optie is als je jezelf wilt uitdagen en je conditie wilt verbeteren. (Lesduur 30 min) Bekijk video

Indoor/outdoor bootcamp

Bootcamp is een groepstraining die plaatsvindt in de buitenlucht en bestaat uit een combinatie van conditie- en krachtoefeningen. Tijdens een bootcampsessie worden vaak obstakels in de omgeving gebruikt, zoals bankjes, stoepranden, boomstronken of hekken, om de oefeningen uit te voeren. De training is interactief, waarbij deelnemers regelmatig in kleinere groepen of tweetallen werken om elkaar te motiveren en te ondersteunen tijdens de workout.

Hatha Yoga

Hatha Yoga, een van de oudste yogastijlen uit India, legt de nadruk op het bereiken van balans tussen lichaam en geest door ademhalingstechnieken (pranayama) en lichaamsbewustzijn. Door middel van houdingen worden deelnemers uitgedaagd om zich te concentreren op fysieke sensaties, wat niet alleen de flexibiliteit en houding verbetert, maar ook zelfinzicht bevordert. Hoewel elke yogastijl zijn eigen benadering heeft, delen ze allemaal het belang van zelfdiscipline als sleutel tot het ontgrendelen van de voordelen van yoga.

Pilates

Bij pilates gebruik je de mentale vermogens om de spieren te beheersen. concentratie, Uithoudingsvermogen, controle en ontspanning komen hier samen. (Lesduur 60 min)

Yogalates

Yogalates is een les waar Yoga en Pilates samen komen. (Lesduur 60 min)

BodyBalance

Bij Bodybalance kun je genieten van bewegingen uit yoga, tai chi en pilates. Het is je persoonlijke time-out van het dagelijks leven en zorgt voor een gezond lichaam en een gezonde geest. (Lesduur 60 min) Bekijk video

Vinyasa yoga slow-flow

Vaak aangeduid als “flow” yoga, is Vinyasa yoga een vorm van yoga die zich richt op naadloos bewegen van de ene houding naar de andere terwijl je je ademhaling gebruikt. Het biedt een verscheidenheid aan houdingen, vaak gebaseerd op de flow van zonnegroeten en omdat het een vrije stijl heeft, zijn geen twee lessen ooit hetzelfde en kan de stijl van instructeur tot instructeur sterk verschillen. Dus of de les zich richt op meer dynamische houdingen en kracht of meer op mobiliteit en flexibiliteit, met Vinyasa yoga ervaar je voortdurend iets nieuws terwijl je je flow op gang brengt.

Goodnight Yoga

We starten met een paar stevige houdingen die ‘de dag uit je lijf’ helpen halen. Daarna gaan we stap voor stap naar ontspanning en verstilling. We eindigen de les met een lange ontspanning, waarna we in stilte de les verlaten. (Lesduur 60 min)

Yin-Yoga

Ervaar je veel stijfheid in je dagelijkse leven? Dan is Yin-Yoga misschien wel iets voor jou! Yin-Yoga richt zich op het vasthouden van asana’s (houdingen) voor een veel langere periode dan andere stijlen van yoga. Met wortels in zowel Indiase (Hatha) als Chinese (Taoïstische) yoga, oefent Yin-Yoga matige stress uit op het bindweefsel van je lichaam, met als doel de bloedsomloop in de gewrichten te vergroten en de flexibiliteit, mobiliteit en spanning te verminderen. Deze les is daarom ideaal voor mensen die op zoek zijn naar een meer ontspannen, maar toch effectieve training die niet alleen goed is voor je lichaam, maar ook je geest kalmeert en je verbinding met de wereld om je heen verbetert. Doe mee en ervaar bewegingsvrijheid op een totaal nieuw niveau!

Lees meer over Yoga in Utrecht bij Dutch Gym

Zumba

Zumba is een fitnessprogramma dat is gebaseerd op Latijns-Amerikaanse dans, zoals de salsa, merengue, axé, samba en cumbia. (Lesduur 60 min) Lees meer

Salsation

Salsation is een leuke en verslavende, functionele dans workout! Je leert de kunst van bewegen op wereldritmes terwijl je fit wordt, maar SALSATION is zoveel meer dan alleen een dansles – het is het resultaat van jarenlang onderzoek en ontwikkeling. Nog nooit gedanst? Maak je geen zorgen! Deze les is toegankelijk voor iedereen, ongeacht hun fitness- of dansniveau. Elke les begint met body-isolatie-oefeningen en dynamische bewegingen om het lichaam veilig op te warmen voordat de intensiteit wordt opgevoerd. Aan het einde van de les zal onze DG-instructeur je door een routine leiden met een langzaam, soulvol nummer om af te koelen.

Afro dance

Tijdens de Afro Dance lessen werk je aan verschillende danscombinaties, leer je traditionele Afrikaanse moves én werk je aan je conditie. Zo verbeter je op een leuke, swingende manier je uithoudingsvermogen. Soms is de dans snel met veel voeten werk, andere keren is het langzamer met veel ruimte voor expressie

Indoor Cycling

Tijdens de work-out wordt de weerstand van de spinning bike aangepast, afhankelijk van het tempo en de soort oefening. De oefeningen bestaan uit  een (staande of zittende) vlakke weg, een (staande of zittende) heuvel en sprints (of combinaties daarvan). (Lesduur 60min)

FunXtion Lit Bike

FUNXTION je eigen Experience in onze DG hoofdzaal. Stap in de wereld van een virtuele oase! De beste instructeurs van over de hele wereld of een willekeurige tegenstander dagen jou uit! Je bent dus niet alleen en haal alles uit jezelf tijdens deze training. Dit Zwitserse unieke Auto Resistance system is nieuw en bij ons DG te ervaren. De instructeur geeft je aanwijzingen, het systeem voelt de druk die jij uitoefent wanneer je opstaat vanuit je zadel. De training is niet van echt te onderscheiden. Je conditie en uithoudingsvermogen stel jij en alleen jij op de proef!

Lees meer over spinning in Utrecht bij Dutch Gym

Boxing muay Thai

Ben je op zoek naar een individuele, full-body workout met wat meer fysieke uitdaging en ‘oomph’, die slechts een uur duurt? Dan zijn onze boks-/muay-thailessen misschien wel precies wat je zoekt! In deze lessen zal onze DG-instructeur je technieken leren uit een hybride van Westerse boksen en Thais boksen (de kunst van de 8 ledematen), die populair zijn geworden door mixed martial arts.

DG Kickboxing Team

Kickboksen is een dynamische groepsfitnessles die elementen van vechtsporten, boksen en cardio combineert. Met behulp van een combinatie van stoten, trappen en kniestoten werk je aan je hele lichaam terwijl je je coördinatie, uithoudingsvermogen en kracht verbetert. Verwacht uitgedaagd te worden en flink te zweten. De les zal je niet alleen helpen calorieën te verbranden, maar ook je conditie, flexibiliteit en zelfverdedigingsvaardigheden verbeteren.

Kickboxing

Ben je op zoek naar een individuele, full-body workout die slechts een uur duurt? Hier bij onze DG Fight Gym kun je dat en meer krijgen! Onze DG-instructeur helpt je bij het verbeteren van je boks- en traptechniek, het verbeteren van je algehele spierkracht en het naar een hoger niveau tillen van je conditie!!

Bokszaktraining

Doe mee met onze bokszaktrainingen en boks je fit! Met deze allround training bouw je een geweldige conditie op en train je je hele lichaam. Je leert bokstechnieken en voelt je zelfverzekerder en weerbaar. Uithoudingsvermogen, snelheid, reactievermogen en timing is waar het in deze training om draait. (Lesduur 60 min) Lees meer

DG Fighting Fitness

High Intensity Training with a focus on strength & conditioning tailored for fight sports. We mix together high-octane interval training with heavy bag training so you can get a truly exhilarating Dutch Gym experience.

15 min killer core and abs

Langer betekent niet per se beter! Een goede houding kan ontzettend belangrijk zijn voor ons algehele welzijn, vooral als je je dagen voornamelijk voor een computerscherm doorbrengt, handmatig werk verricht of urenlang staat, en weinig dingen dragen zo goed bij aan een goede houding als een uitgebreide buik-, rug- en kerntraining. Laat onze DG-instructeur je door deze dodelijke calisthenics-training leiden en begin met het plukken van de vruchten. Je kunt het gemakkelijk toevoegen aan een van je sportschoolsessies, of als je weinig tijd hebt, gewoon even langskomen, het duurt slechts 15 minuten!

BRN

BRN is een groepstraining gericht op het verstevigen van de spieren en verbeteren van de conditie. Tijdens de training wordt voornamelijk aandacht besteed aan de buik, rug, borst, bil en beenspieren. Een les van 1uur waarmee je een hoop calorieën verbrandt en tegelijkertijd jouw lichaam shaped.

Marine Training

Marine Training is een groepsexercitieles met hoge intensiteit die een reeks oefeningen en apparatuur gebruikt om de fysieke eisen van maritieme training na te bootsen. De les omvat lichaamsgewicht bewegingen, cardiotraining en krachttraining met behulp van apparatuur zoals dumbbells en barbells. Er wordt ook intervaltraining toegepast om de intensiteit te verhogen en de uithoudingsvermogen te verbeteren. Marine Training is een uitstekende keuze voor mensen die hun fysieke grenzen willen verleggen en kracht, uithoudingsvermogen en algehele fitheid willen ontwikkelen in een uitdagende en dynamische groepsomgeving.

Bodycombat

Bodycombat is een high-energy workout, geïnspireerd op oosterse vechtsporten met bewegingen uit karate, taekwondo, kung-fu, kickboxing en tai chi. In no-time krijg je een geweldige conditie en word je sterker. Met als voordelen, gespierde armen, rug en benen. Een strakke buik en je verbrand veel calorieën. Bekijk video

coming this year...

Wij gaan naast de Les Mills lessen die al gegeven worden zoals Bodypump, Grit, Bodybalance en Bodycombat, ook alle andere Les Mills groepslessen in ons aanbod opnemen.

De volgende Les Mills groepslessen zullen in 2024 aan ons aanbod worden toegevoegd

Bodyattack

Bij Bodyattack combineren we atletische bewegingen met krachtoefeningen, zodat je je hele lichaam traint. Bekijk video

BODYJAM

Bodyjam bestaat uit een geweldige mix van muziek, cultuur en dans en is cardio fun op zijn best. Bekijk video

BODYSTEP

Bodystep is een cardio workout voor het hele lichaam waar je snel fitter van wordt. Bekijk video

LES MILLS BARRE

Les Mills Barre is een moderne versie van een klassieke balletles. Bekijk video

Les Mills groepslessen
Les Mills groepslessen
LES MILLS CORE

In een Les Mills core les zitten alle ingrediënten voor een sterker lichaam en een slanke taille. Bekijk video

LES MILLS SHAPES

Les Mills Shapes is een low-impact workout met een dynamische mix van Pilates, Barre en Power Yoga op energieke beats. Bekijk video

LES MILLS DANCE

Les Mills Dance is een high-energy workout die de manier waarop je beweegt en zweet opnieuw uitvindt. Bekijk video

RPM

Les Mills Rpm is een indoor cycling les op het ritme van motiverende muziek. Je verbrandt veel calorieën en je wordt snel fit. Bekijk video

SH’BAM

Maak kennis met simpele, maar geweldig leuke dance moves! Bekijk video

STRENGTH DEVELOPMENT

Strength development is een training, waarbij je progressieve, gecontroleerde en functionele krachtoefeningen doet om sterker te worden. Bekijk video

THE TRIP

Tijdens THE TRIP word je gedurende een 40 minuten multi-peak indoor cycling workout volledig ondergedompeld in een reis door digitaal gevisualieerde werelden. Bekijk video

groepslesrooster:

Voor het geven van groepslessen, small group training en personal training hebben wij op onze locatie de beschikking over maar liefst vier groepsleszalen, wat uniek is in Nederland!

Afmelden Groepslessen

Je gereserveerde les dient minimaal 4 uur vorens aanvang te worden geannuleerd. Bij meerdere keren te laat of het niet afmelden zal er een boete van 10 euro in rekening worden gebracht. Als je onverhoopt niet kunt deelnemen aan je les neem dan contact op via: info@dutchgym.nl

Small Group Training

In de DG app kun je met een premium lidmaatschap small group training / semi PT reserveren tijdens onze bemande openingstijden.

Groepslessen Utrecht @ Dutch Gym

Doe mee met DG Groepslessen! Schrijf je in nu in en reserveer je plek