Small Group Training

Tijdens small group trainingen train je in een groep van maximaal 10 personen. Doordat de groep klein is kunnen onze trainers je nog meer aandacht, begeleiding en extra motivatie geven. Hieronder onze belangrijkste small group trainingen.

Metcon

MetCon staat voor Metabolic Conditioning. Het is een type training dat je cardiovasculaire systeem belast (waardoor je buiten adem raakt) en ook je hartslag verhoogt, waardoor je algehele conditie toeneemt.

Conditioning is een term die zowel het opbouwen van spieren als het vergroten van de conditie omvat. Het is een zeer intensieve vorm van training en verschilt van low intensity steady state (LISS) cardio zoals lange runs en fietstochten. Je systeem wordt voortdurend uitgedaagd en je lichaam wordt gedwongen om te veranderen en zich aan te passen, waardoor uitstekende resultaten worden behaald.

Metabolic verwijst naar hoe een MetCon-training je metabolisme zal beïnvloeden. Je verbrandt niet alleen heel veel calorieën tijdens je sessie, een MetCon zal je stofwisseling stimuleren en ervoor zorgen dat je urenlang vet verbrandt nadat je klaar bent.

STRENGTH &AND CONDITIONING

Bij Strength & Conditioning focussen als eerste op de bewegingskwaliteit om de prestaties te verbeteren. Dit kan van toepassing zijn in elke sport waarbij de nadruk ligt op snelheid, kracht en explosiviteit. Ook kan het prestaties in het dagelijks leven verbeteren, zoals gemakkelijker opstaan bij oudere mensen.

Ten tweede richten we ons op het voorkomen van blessures. Het ontwikkelen van betere bewegingspatronen helpt blessures bij sporters te voorkomen. Een verbetering van proprioceptie en evenwicht kan ook in het dagelijks leven in tal van situaties van pas komen.

Strength & Conditioning is een geweldige manier om je lichaam te transformeren en fantastische resultaten te behalen, of je nu een atleet of amateur bent, vergevorderd of net begint. Het omvat zoveel meer dan alleen het optillen van gewichten en is gebaseerd op verschillende methoden om beweging, gezondheid en fysieke prestaties te verbeteren.

Strength & Conditioning training was vroeger iets waarvan gedacht werd dat dit alleen voor atleten bestemd zou zijn, maar naarmate meer mensen de vele voordelen ervan zijn gaan begrijpen is deze trainingsvorm erg in populariteit toegenomen. Met Strength & Conditioning verbeter je je prestatie door het ontwikkelen van plyometrie, snelheid, behendigheid, mobiliteit, kernstabiliteit, uithoudingsvermogen, kracht en nog veel meer, afhankelijk van de behoeften van het individu en/of team.

POWERBUILDING

Powerbuilding is een combinatie van twee verschillende trainingsstijlen: powerlifting en bodybuilding. Als basis worden drie specifieke oefeningen gebruikt om meer kracht op te bouwen, en spiermassa te vergroten. De deadlift, bankdrukken en de squat. The Big 3.

Powerlifting is gericht op het ontwikkelen van maximale kracht bij het uitvoeren van bepaalde bewegingspatronen. Bodybuilding richt zich meer op het ontwikkelen van spiermassa en symmetrie en minder op kracht en zware gewichten. Er wordt gewerkt met relatief lagere gewichten en hogere reps dan bij powerlifting.

Door elementen van deze twee trainingsstijlen samen te voegen, combineer je het beste van twee werelden. Werk aan het vergroten van je kracht en bouw tegelijkertijd efficient meer spiermassa op met Powerbuilding!