• Openingstijden

    Openingstijden

    MAANDAG  18:00 t/m 21:00

    DINSDAG 18:00 t/m 21:00

    WOENSDAG 09:30 t/m 21:00

    DONDERDAG 09:30 t/m 21:00

    VRIJDAG 09:30 t/m 20:00

    ZATERDAG 10:00 t/m 11:00

    ZONDAG 09:30 t/m 11:30

     

  • 0646416755
  • Contact

    Heeft u een vraag?X

    AdresVimmerik 6c 5253 CB Nieuwkuijk info@dutch-bootcamp.com administratie@dutch-bootcamp.com

    Omschrijving

    Sending your message. Please wait...

    Thanks for sending your message! We'll get back to you shortly.

    There was a problem sending your message. Please try again.

    Please complete all the fields in the form before sending.

Product

CrossFit – Loods

4.9 of 5 stars

CrossFit is een intensief en afwisselend fitness programma, waar plezier aan bewegen een belangrijk aspect is.
Het is echt hard werken, en een sterk en fit lichaam is je beloning.
CrossFit is evidence based, het is bewezen dat Crossfit een efficiënt, zeer effectief en veilig programma is.
In de VS,  Australië en Canada hebben diverse legeronderdelen, politie en brandweer het CrossFit programma verkozen boven hun traditionele trainingsmethoden, omdat het effectiever en veiliger is, het aantal blessures drastisch is afgenomen.
Het gaat erom hoe je traint, en met wie, en niet om een luxe omgeving met welness voorzieningen. Wij denken niet in spieren, maar in bewegingen.

Bij CrossFit Loods vind je geen apparaten of toestellen. Je zult in een CrossFit gym geen geïsoleerde spieren trainen, maar  het liefst zoveel mogelijk met compound oefeningen (waar grote spiergroepen en meerdere gewrichten bij betrokken zijn).
Functionele bewegingen, met een hoge intensiteit en met een grote variatie aan oefenvormen.
We gebruiken de Olympische lifts, power lifts, en afgeleide oefeningen daarvan. Daarnaast worden vormen gebruikt uit de gymnastiek, roeien, lopen.

CrossFit gebruikt dumbells, kettlebells, tractorbanden, zandzakken, barbells, touwen en pull up bars. Duwen, trekken, stoten, werpen, tillen, springen, klimmen, rennen, etc zijn grondvormen van bewegen, die de mens in de loop van zijn evolutie heeft ontwikkeld om te overleven.
We zijn in ons hoofd wel verder geëvolueerd, maar fysiek leven we nog steeds  in het stenen tijdperk. Fit worden en blijven gaat het beste, door de grondvormen van bewegen te trainen, zoals onze in onze genen is vastgelegd.

Een completere training voor je lichaam bestaat niet, en er wordt op een leuke manier competitief getraind. Crossfit is een effectief core-strength programma, het versterkt de “midline (core) stability”. De trainingen kunnen aangepast worden aan de mogelijkheden en het niveau van de deelnemers.

Er wordt gewerkt in relatief kleine groepen, met officiële  door CrossFit gekwalificeerde trainers. Er is veel individuele aandacht voor technische begeleiding van de diverse oefenvormen.

Wil je  hard werken, met als doel “overall  fitness”, en het vergroten van je “werk capaciteit”? Dan is CrossFit geschikt voor jou.

CrossFit werkt aan 10 basis kenmerken van fitness:

Cardiovasculair en respiratoir uithoudingsvermogen
Stamina
Kracht
Flexibiliteit
Power
Snelheid
Coördinatie
Behendigheid
Balans
Nauwkeurigheid.

CrossFit Fundamentals.
In CrossFit staat techniek voorop. Daarom biedt CrossFit loods Fundamentals. Fundamentals zijn lessen waar de beginnende deelnemer de technieken leert van oefeningen zoals bijvoorbeeld de squat, deadlift, press, kettlebell swing enz.
Na het oefenen van de technieken word er altijd nog een WOD gedaan.
Deze is minder zwaar dan de reguliere WOD en bereidt de beginnende deelnemer voor op het trainen op hoge intensiteit.
Door het samenwerken een groep leren de deelnemrs elkaar kennen en elkaars grenzen verleggen. Na 10 Fundamentals zijn de klanten helemaal voorbereid om deel te nemen aan de WOD.

CrossFit WOD’s.
Een CrossFit training wordt WOD genoemd. WOD staat voor ‘Workout Of the Day’. Elke WOD is anders, waardoor je nooit dezelfde training uitvoert. Door met verschillende oefeningen, combinaties of intensiteit te trainen is de WOD elke keer anders. Constant gevarieerd, zoals de CrossFit filosofie omschrijft.
Het is hierbij wel van toepassing dat je de basis oefeningen van de fundamental trainingen onder de knie hebt. Zodat je goed met de trainingen mee kunt doen.

CrossFit Gymnastics.
Tijdens de gymnastics leer je basisoefeningen zoals pull-ups, dips, touwklimmen, touwspringen, push-up, sit-ups, handstands, muscle-ups, L-sits, kipping etc.
Je ontwikkelt je lichaam op een leuke en algemene manier met oefeningen die je vroeger tijdens de gymles kreeg. Deze oefeningen komen vaak voor in de WOD’s en een goede beheersing zullen je helpen onverwachte belastingen in de toekomst aan te kunnen.

Crossfitloods | Dutch Bootcamp | Dutch Personal Trainer | Dutch Fitness
Copyright Dutchgym 2016 | Designer Dutch Gym/CrossFitLoods
X